طرز تهیه دونات

اینم دستور دونات برای شما دوستای عزیزم

مواد لازم : شیر دو لیوان ... آرد به میزان لازم ( به اندازه ی که مواد به دستتون نچسبه ) روغن مایع یک لیوان سر خالی ... بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری ... شکر دو قاشق غذا خوری ... گرد خمیر یه قاشق مربا خوری .

پودر قند هم برای تزئین روش میخوایم ، بعد میتونین برای عطر دار کردن پودر قند توش یک قاشق مربا خوری وانیل و یک قاشق غذا خوری هم گلاب بریزین ... اگه دوست داشتین تو پودر قند یکم هم پودر هل بریزین اینم برای عطر دار کردنه ...


حالا درست کردنش : شیر و روغن مایع و بکینگ پودر و با هم قاطی میکنیم و آرد و اضافه میکنیم بعد دو ساعت خمیر و میذاریم کنار و روشو با پلاستیک یا پارچه ی تمیز می پوشونیم ... بعد از دوساعت خمیر و پهن میکنیم و قالب میزنیم و تو روغن سرخ میکنیم به همین سادگی به همین خوشمزگی

اگه قالب دونات ندارین میتونین با یه کاسه ماست خوری اندازه دونات و در بیارین بعد با یه چیز کوچولوتر مثل سر شیشه نوشابه اون گردی وسط و در بیارین

من این بار کم درست کردم و خمیرمو نازک قالب زدم برای همین خیلی پف نداره

انشالله که درست کنین و خوشتون بیاد ببخشید اگه نتونستم خوب توضیح بدم ، سوالی داشتین در خدمتم دوستان


http://up.kpnu-csc.ir/uploads/kpnucsc1383475362611.jpg

نظرات 30 + ارسال نظر
ترانه یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:40 ب.ظ

فدای دستات خانومی...
مرسی زحمت کشیدی.
اونوقت کاش اندازه ارد هم مثل اون یکی اندازه ها میگفتی.نیست ما مث شما اشپز نیستیم دیگه کلا تو زندگیموو با اندازه سرکار داریم و با اندازه زندگی میکنیم اصلا...
هاهاهاهاها...
بازم ممنونم ازت..
گویا راحته درست کردنش...درست که کردم نتیجه رو بهت میگم...
بوووووس

قربون تو عزیزم
خواهش میکنم
آرد و هر اندازه که دلت میخواد بریز دیگه خودت میتونی متوجه شی که الان مواد و که هم میزنی به دستت نمیچسبه خب ......
انشالله که درست کنی و خوب بشه ، فدات شم اگه سوالی کاری داشتی حتما بهم بگو
بووووووووووووووووووووووووس .

ترانه یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 05:41 ب.ظ

افریییییییییییییییییییییییییین
دمتتتتتتتتتتتتتتتتت گرم..
خیلی باهوشی هاااااااااااااااااا
من دیشب اونقدر گشتم پیداش نکردم تا شوهرم برام پیدا کرد بخاطر همین برات ریز به ریز توضیح دادم...
فک کردم همه مث من خنگ هستند..البته دور از جون شما..
شما خیلی باهوشی
براووووووووووووووو

خواهش میکنم خانومی
دم شما بیشتر گرررررررررررررررررررررررم
من که سه سوته پیداش کردم عسیسم
باهوشی از خودتونه ...
عزیزم تو هم باهوشی فقط حواست پرت بوده
بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس

baran یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ http://www.think-of-life.blogfa.com

salam mer30 ke behem sar mizani vaghean mamnoon nemitonam biyam web chon internet nadaram be dalile madrese fek konam nazdik haye eyd biyam mer30 az in ke be yadam bodi
vaghean mamnoon az tahe tahe delam migam

قربون شما باران خانوم ، انشالله که بتونی هر چه زودتر بیای پیشمون
مواظب خودت باش ، موفق باشی ...

ترانه یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:37 ب.ظ

میگم سپیده جون نوشتی که برای طعم دار کردن به پودر قند یه قاشق گلاب بریزید اون موقع پودر قند حالت خمیری میشه...اشکال نداره؟
من فکر میکردم پودر قند باید خشک باشه..

نه عزیزم یکم گلوله گلوله میشه که با پشت قاشق صاف میشه ...
بعدم تو میخوای یکم گلاب بریزی تو پور قند ، یک بشقاب پودر قند بذار کنارت بعد که از تو قابلمه ی روغن دوناتای رو سرخ کرده در آوردی تو پودر قند بغلتونشون ااااااااااااااااوکی یا نوووووووووکی
بعدم خواستی کم درست کنی خودت به اندازه مواد و کم کن مثلا دو لیوان شیر و بکن یک لیوان بعد آرد و از همه آخر تر اضافه کن تا معلوم باشه چقدر آرد میخوای به اندازه ی که موقع ورز دادن خمیر به دستت نچسبه مواد ، بازم سوالی هست در خدمتم

nazanin یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:34 ب.ظ http://nazaninasal.blogfa.com

مرسی عزیزم که دستورش و گذاشتی،ایشالا در اولین فرصت با دخملی درست میکنم ،میدونی که عاشقه این کاراست ،البته فکر کنم بمونه واسه بعد از زایمان ،الان که مردش نیستم
راستی عکس نوزادی درسا رو گذاشتی بالای صفحه چه خوب شده
آدم میمونه تو کار خدا از همون نوزادی قشنگ معلومه درساست،
ببوسش از طرف من
راستی خبر داری وبلاگت یه تغیراتی کرده؟،میخوای نظر بدی همون زیر پست میشه نظر داد نمیری یه صفه جداگونه ،فقط بدیش اینه که دیگه اسم و آدرس وبلاگ و یادش نمیاد باید دوباره تایپ کنی منم که تنبلللللللللللللل ،شکلکاش هم عوض شده
پس مبارک ها باشه این تغییرات خانوم

خواهش میکنم نازنین جون ، انشالله که با عسل جونم درست کنی و خوشتون بیاد
آره عکس نوزادی درسا جونمه
فدای تو ، از طرف من عسل و هم ببوس
آره نازنین جون تغییر کرده اما من خیلی خوشم نیومده از این تغیرات یه جورایی اعصابم خورده اماااااااااااا چه میشه کرد
ممنونم لطف داری عزیزم ، مواظب خودت و گل پسر توی دلت باش

غزل یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:50 ب.ظ http://atrechaeedonafareh.blogfa.com

این شیرنی تو امریکا خیلی طرفدار داره

واقعا میگی غزل خانوم ...

ستاره شریفی دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:53 ق.ظ

در اولین فرصت درست میکنم.مرسسسسسسسسسسسسسسی بووووووووووووس

خواهش میکنم ستاره جون ، انشالله درست کنی و خوشت بیاد .

فریده دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:36 ق.ظ

عزیزم قربونت برم
ازت ممنونم خیلی لطف کردی... ان شاءالله بتونم دونات خوبی درست کنم .
درسا جون چطوره ، چیکار میکنه با مامان هنرمندش ؟

خدا نکنه فریده جونم
خواهش میکنم خانومی ... انشالله
درسا هم خوبه مشغول بازی و تفریح ، عزیز دلم من به هنرمندی شما که نمیرسم ، شما به من خیلی خیلی لطف دارین

مهسار دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:51 ق.ظ http://mahsar67.blogfa.com

مرسی سپیده جونفک کن ماها درست کنیم دفه اولی چه دوناتایی دربیاد از توشونببخشیدمن زیاد تو این فازا نیستم اردش همون ارد ک واسه کیکه باشه خوبه؟

خواهش میکنم خانومی ...
ماشالله همتون هنرمندین ، انشالله که درست کنین و خوشتون بیاد
آره همون آرد شیرینی و کیک خوبه ...

مهشید دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:03 ق.ظ http://sokravar.mihanblog.com

اوووخ که چقدر هوسم شد
خوب که شدم درست میکنم ایشالا
مرسی که یادمون دادی سپیده ی عزیز جووووووون جووووونیه مهشید

الهی قربونت برم ، انشالله که درست کنی و خوشت بیاد ...
عزیزم مواظب خودت و امید باش تا زودی خوب شین ...
خواهش میکنم فدات شم

شیده دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:54 ق.ظ

مرسییییییی خانم هنرمند که برامون دستورش رو گذاشتی

خواهش میکنم عزیزم ، شما لطف دارین من که کاری نکردم

M@t!n دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:20 ب.ظ http://freshbreeze.blogfa.com

چه باحال بود. تخم مرغ نمیخواد!
خانوم اجازه!
اگه وسطشو سوراخ نکنیم چی میشه؟

آره عزیزم خیلی باحاله مخصوصا وقتی درست بشه و بخوای بخوری ...
نه تخم مرغ نداره ...
از دست تو دختر ، خانوم اجازه چیه دیگه
اون موقع دیگه شبیه دونات نمیشه میشه یه کیک پف کرده

راحیل دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:21 ب.ظ

وای من عاشق دوناتم. ولی خو تا حالا خودم درست نکردم. همیشه از شیرینی فروشی سر خیابون میخرم برا عصرها کنار چایی.

منم عاشق دوناتم راحیلی ...
ایول شیرینی فروشی سر کوچه

ترانه دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:42 ب.ظ

سهلاااااااااااااااااااااااااام بر سپیده بانو...
خوبی..
جوجه ات خوبه؟
عاقا من دیشب داشتم میترکیدم بجان مادرشوهرم...
یعنی این نت نبود ..مثل اینکه یه چیزی گم کرده بودم...
کمی باهات حرفیدم...حالیدم...
ساعت 12 ظهر درست شدا...

سلام خانوم خانومای بی نت
خوبم تو خوبی
جوجه هم خوبه دست بوسه
من داشتم میترکیدم تو نت نداشتی چه برسه به خودت
الهی که هیچ وقت بی نت نشی عزیزم
منم باهات حرفیدم حال کردم خب
خدا رو شکر که درست شد ، مواظب خودت باش بوووووووووووووووووووووس

matin دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:46 ب.ظ

ها راستی بکینگ پودر نزنبم چی؟تا حالا امتحان کردی؟ میگن ضرر داره:-(
ای ول برای تو میتونم با گوشی نظر بدم
بلاگفا یاد بگیر!!!!

نمیدونم عزیزم خب کم میزنیم زیاد که نیست ... راستی گرد خمیر هم میخواد من تازه یادم اومد نوشتم ببخشید
ایول ...
بلاگفا راست میگه یاد بگیر

ترانه دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:06 ب.ظ

مامان درسا ب اطلاعات

بله بله امری داشتین

دریا دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 04:57 ب.ظ

عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالییییییییییی
مرسی عزیزم برای این دستور واضح و عالی.حتما درست میکنم.
فقط 1 سوال!
خمیر رو چقد پهن میکنیم؟نازکیش حدودا چقد بشه؟

قربونت خانومی
خواهش میکنم عزیزم
خیلی نازک نباشه که یکم بتونه خمیرت پف کنه ، راستی شرمنده من گرد خمیرو یادم رفته بود الان نوشتم

ترانه دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 05:41 ب.ظ

برم نماز بخونم بیا...
باشی هااااااااااا

قبول باشه خانومی
بیرون بودم ترانه جون الان اومدم

ترانه دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:23 ب.ظ

این گرد خکیر دیگه چیه؟
چه شکلیه؟
از کجا بیاریم؟
نمیشه نباشه؟
عاقا هرروز یه چیزی اضافه نکن..
اونوقت این گرد خمیرو کی باید برنیم تو مواد؟
من بیسواتم ها

بخدا شرمنده یادم رفته بود اول بگم ، گرد خمیر و میتونی از سوپری های بزرگ بخری یا جایی که مواد شیرینی دارن ... بعد اینو هم با همون مواد اولیه قاطی میکنی برای ور اومدن خمیر به کار میره ...

ترانه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 ق.ظ

حالا نمیشه نباشه اون گرد خمیر...فک کردی همه مثل خودت مرکز استان هستند..من الان سوپری بزرگ از کجا بیارم...جایگزین نداره عایا؟نمیشه استفادش ننمایی عایا؟

میگم تو یه کار کن خانومی من خودم برات درست میکنم بعد تو هر جای ایران که هستی برات پست میکنم
خوبه عزیز دلم ...

ترانه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 ق.ظ

عالیه!!!!!!!
حالا کی میفرستی؟
چیکار کنم خو...شوال تو ذهنم تشکیل میشه
تشکیل هااااااااااا

فدااااااااااااااااااااااااات شم پس بیخیال شدی دیگه آره ، خودم برات درست میکنم و میفرستم
من قربون سوال پرسیدن هات بشم ، بپرس عزیزم به قول خودت سوال پرسیدن و دونستن عیب نیست ندانستن عیبه

ترانه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:44 ق.ظ

سپیده جون واقعا جایگزین نداره...
اخه عکس دوناتو به شوهرم نشون دادم قول دادم براش درست کنم..
عاشق اینجور چیزاست....
البته اوول عاشقه منه هاااا...
اصلا اگه اون موردو استفاده نکنیم چی میشه؟

عزیزم فکر کنم اگه نباشه خیلی مشکل آنچنانی پیش نیاد
الهی پس حتما درست کن برای بنده خدا ...
در اون که اول عاشق تویه حرفی نیست عزیزد دلم
عشقتون مستدام ...

ترانه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:50 ق.ظ

خیلی دیر جواب میدی..

ببخشید دارم همین جور هزار جای دیگه میگردم خب

ترانه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:54 ق.ظ

نگرد خو...
خوبه اینهمه برات خصوصی و عمومی میزارما...
کمی فعالتر باش

این چه وضعیه؟
مسئولین لطفا رسیدگی کنید

باشه دیگه نمیگردم همه حواسم پیش تویه
از این فعال تر تا تو اینجا کامنت گذاشتی من دو تا برات گذاشتم الان
همینه که هست مسئولین هم واسه خودشون رسیدگی کنن لطفا

ترانه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:07 ق.ظ

برو کامنت خصوصیمو جواب بده ببینمممممممممممممم
مسئولین هنوز گیر کردنم که مگبر امریکا بگن یا نگن؟
سرشون شلوغه ..بی خیالشون

جواب دادم عزیزم تو اگه وقت کردی برو بخون
اینقدر هم به مسئولین گیر نده ، شناسایت میکنن ها

ترانه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:14 ق.ظ

باشه باشه...
مرا با مسئولین چکار ؟؟؟؟؟؟
من مخلص مسئولینم

آفرررررررررررررررررررررررین

مامان پاتمه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:32 ق.ظ

وای چه خوب مرسی
اتفاقا من از اون روز که شما گفتین درست کردین هوس کردم بگردم دستورشو پیدا کنم که هنوز وقت نکرده بودم
حالا شما کارمون رو راحت کردین

خواهش میکنم عزیزم
انشالله که درست کنین و خوشتون بیاد
گلهای خوشگلتون و ببوسین از طرف من .

دریــا پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 05:21 ب.ظ http://www.136722.blogfa.co,

قیافش که خوشمزه ست

قربونت .

مهدی شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:13 ق.ظ http://mehdi-n.blogfa.com

یکی می آید...
یکی میرود
اماتوکه رفتی....
دیگرآمدن کسی راانتظارنمیکشم
چشمانم همیشه بازگشت توراتجسم میکند
بیاکه آمدنت زندگیست...!

وبلاگ قشنگی داری


به منم سربزن‍‍‍ـــــ!

ممنونم شما لطف دارین .

مینا دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:40 ب.ظ http://www.ghandile-ehsas.blogfa.com

چه دستـور ساده و خوبـی
حتمـا درست میکنـم
فقط اون قسمت گرد خمیـرُ متوجه نشـدم چی شد.اگه میشه دوباره توضیـح بـده.ممنـونم

قابل شما رو نداره عزیزم
گرد خمیر و میشه از نانوایی یا سوپری های بزرگ تهیه کرد ، یه چیزی شبیه پودره عزیزم یکم میخواد برای ور اومدن خمیر ...
اگه سوالی بود بازم در خدمتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد